lørdag 17. desember 2011

Solveig Hisdal

Det er to år siden at jeg var i Bergen. Jeg drømte om rosemaling, ikke malt med pensel men strikket med ull. Derfor letet jeg etter en mønsterbok med forlegg og jeg ønsket å forvandle malemønster til strikkemønster. Men ... nei, det kjem helt annerledes.
Veien min i bokhandel gikk forbi en hylle med strikkebøker og da fikk jeg øye på boken DIKT I MASKER fra Solveig Hisdal. Og hva skal jeg si da ... jeg var forelsket i en to tre! Boken var mitt!
Jeg slukte den ... historien om Solveig var så spennende, som hun var interessert i gamle mønster allerede når hun var ung.
Først når jeg var hjemme igjen fant jeg en artikkel i en strikkejournal - hvilken tilfeldighet! - som opplyste meg at det var en kilde her i Tyskland hvor jeg kunne få den ull som var brukt i den bok.
Så var det ikke lang tid at jeg tenkte meg om og jeg velgte modell 136, som dere kan se her.

Nå skal dere se framgangen til nå:



Snart skal beginne juleferietid og jeg håper at jeg skal få tid for å strikke videre da ...

2 kommentarer:

  1. Er den ikke lekker? Hun kan virkelig trylle med garn og farger. Denne kommer du til å bli glad i. Jeg strikket den til min datter og du kan se den her http://livs.hobbyblog.net/?p=297
    Ønsker deg en flott førjulstid!

    SvarSlett
  2. Den er utrolig vakker! Spennende å se hvordan det går med jakken. Takk for hyggelig kommentar i bloggen min!

    SvarSlett