mandag 21. januar 2013

Stor skandinavisk teppe og double face knitting

Et langtidsprosjekt - en teppe av mange kvadrater som skal dekke en enkeltseng. Fordi det blir veldig skandinavisk med sine motiver og farger viser jeg den særlig her i min norsk blog. Så har jeg planlegget teppen:


Hele teppen skal trenge mye tid, men den skal aldri bli kjedelig, fordi nesten kvadrat er annerledes.

Til nå har jeg strikket en stor del av første stripen:


Dere kan se teppen fra begge sidene, fordi teknikken er double face knitting, som jeg har strikket et år siden. Her ser dere andre prosjekter fra i fjor:

En skjerf fra to nøster i regnbuefarge og blå - se neste bildet!



planlagt og strikket til moren min


Keltisk mønster etter strikketidsskriften VERENA

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar